Chris Kouwenhoven

30 mei - Reizen - EMK Swimming Londen

Gisteravond is Felix bij mij in het appartement gebleven en heeft op de bedbank geslapen. Vanochtend werd hij wakker met de legendarische woorden: "Ik ben 7"
Dat vroeg natuurlijk om gezang en heb uitgebreidt hem toegezongen. Cadeautjes en dergelijke hadden we op zaterdag allemaal al gedaan en verteld dat we die vanavond en morgen gaan open maken en voor wat betreft Lego gaan opbouwen.

Na een banaan gedeeld te hebben (ontbijten zouden we met zijn drieën op het station doen), ben ik de koffers gaan inpakken en heeft Felix zich vermaakt met boekjes lezen en Swiebertje kijken op de laptop.

De bus richting station genomen en daar samen met mama ontbeten. Aangezien de wedstrijden over waren vond ik, dat ik wel een broodje met traditioneel Brits ontbijt mocht. Bacon and Egg dus!

Vervolgens richting de Eurostar. Erg leuk dat de rest van De Spatters achter ons aansloten en zo zijn we gezamenlijk de koffercheck en douane door gegaan.
Eenmaal een plekje veroverd hebben we met het hele team Felix toegezongen en dat vond hij toch wel erg spannend.

Reizen met de Eurostar

Helaas begon de reis al met vertraging. Zo'n 20 minuten later dan de bedoeling vertrokken we met de Eurostar. Daarmee wisten we gelijk al, dat andere verbindingen niet gehaald zouden gaan worden en de reistijd alleen maar zou toenemen. Dat beloofde een lange dag te worden.

De treinreis zelf ging voorspoedig. Dit keer wel een fatsoenlijke uitkijk naar buiten toe en heb dus wat meer van het landschap kunnen zien. Ondertussen ook navigatie op de telefoon aangezet en je kon leuk zien waar we ons op dat moment bevonden. Ook het hebben van reisgenoten is erg prettig, beetje keuvelen onderweg, daarmee gaat de tijd wat sneller.

Met vertraging aangekomen op Brussel, dus inderdaad de aansluitende trein richting Amsterdam gemist. Opvallend vond ik wel, dat er geen douane-sluis was in Brussel, je kon overal zo doorlopen. Dit in tegenstelling tot Londen.

Terug op het vaste land

Een ruime 45 minuten wachten tot we de volgende trein konden nemen richting Amsterdam gaf even de gelegenheid om een krantje in te zien en te kijken welke overstap we het makkelijkst konden nemen.
De berichten rondom Utrecht CS waren niet rooskleurig, uitgelopen werkzaamheden en het advies 's ochtends was nog om via Arnhem te reizen. Inmiddels waren we verder op de dag en kwam het treinverkeer weer op gang. We konden dus weer de snelste route nemen en met de uitloop die we al hadden ondervonden was dat wel een fijne wending.

De treinreis naar Rotterdam CS ging verder voorspoedig. Onderweg al zitten uitrekenen hoe we het snelst de verbindingen konden realiseren inclusief een hapje eten op Rotterdam CS.
Resultaat was dat we een minuut of 20 hangen op R'dam CS voor een hapje eten en daarna de trein te kunnen nemen naar Zwolle. Gelukt!

Overstappen te Zwolle voor de trein richting Meppel ging ook goed en daar stond onze trouwe Berlingo te wachten voor het laatste stukje naar Ruinen.

Moe

Uiteindelijk waren we rond een uur of 21.00 thuis, zo'n anderhalf uur later dan gepland. Moe van het reizen hebben we Felix op bed gedaan, 1 koffer uitgepakt voor de eerste was van de volgende ochtend, nog even wat gedronken en vlot op bed gegaan.

Fijn om weer thuis te zijn. Morgen de katjes ophalen en dan is het weer compleet.

Nieuwsbrief
Geen artikel missen?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Het is gratis, je kunt je te allen tijde ervoor afmelden (en weer aanmelden), verschijnt 1x per 2 weken en bevat een selectie van nieuwe of aangepaste artikelen die geschikt genoeg zijn voor de nieuwsbrief.