Chris Kouwenhoven

Vakantie Ketzur

22 september 2024
Dit jaar wilde we toch nog wel een week er tussen uit en aangezien we het toch nog wel spannend vonden om Suusje mee te nemen zijn we gaan kijken voor een appartement in de buurt van Berlijn. Uiteindelijk werd het dit appartement in Ketzur.

Aankomst mochten we ná 16.00 en dus zijn we rond 11.00 op zaterdagochtend 3 augustus gaan rijden. Het plan was dan om onderweg 1x te stoppen zodat de tijd in de auto voor Suusje zo kort mogelijk zou zijn. De reis verliep wat dat betreft uitstekend.
In het appartement (na allerhartelijkst ontvangen te zijn) uiteraard gelijk Suusje-proef-controle en de spulletjes het huisje in gedragen. Nog even naar de zwemplas gegaan (meer van ruim 20 kilometer lang...) om af te koelen, nog even wat eten en dan redelijk op tijd naar bed toe. Een reisdag is toch vermoeiend.

De volgende ochtend ben ik eerst nog even een uur gaan trainen en na een gezamenlijk ontbijt hebben we besloten om Zitadelle Spandau Berlin en Sachsenhausen te bezoeken.

De overige dagen hebben we afwisselend in Berlijn en in de omgeving van Ketzur doorgebracht. Het bleek ons toch tegen te vallen hoe ver het uiteindelijk nog rijden was en inmiddels is er in en rondom Berlijn standaard file vorming. We hebben gekozen om zoveel mogelijk de niet standaard toeristische plekken te bezoeken en dat scheelde sowieso al met de drukte. Hieronder een opsomming van deze plekken:
- Modulor Kreuzberg
- GameShop Battlefield
- Stadt Brandenburg & Brandenburg an der Havel
- IL 62 aircraft Lady Agnes in Stölln
- Flughafen Berlin Tempelhof
- Schloss Charlottenhof Potsdam

Daarnaast hebben we vooral veel binnendoor weggetjes genomen, waar het leuk leek even gestopt om rond te kijken.
Om de dag heb ik nog een aantal kilometer gezwommen en verder hebben we vooral rustig aan gedaan, even geen dingen persé moeten want daar is vakantie tenslotte voor bedoeld.
Zaterdag 10 augustus konden we na acht uur vertrekken en dat hebben we ook direct gedaan, de ochtend beloofde koeler te zijn wat voor Suusje wel zo prettig is in de auto. Ze heeft het overigens voorbeeldig gedaan dus een volgende vakantie gaan we gewoon lekker met de camper en mag Suusje mee (komende winter alvast een paar keer voor een trainingsdagje mee, kan ze langzaam aan wennen).

Nieuwsbrief
Geen artikel missen?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Het is gratis, je kunt je te allen tijde ervoor afmelden (en weer aanmelden), verschijnt 1x per 2 weken en bevat een selectie van nieuwe of aangepaste artikelen die geschikt genoeg zijn voor de nieuwsbrief.