Chris Kouwenhoven


Triathlon Hengelo 2018

Begindatum: 2018-05-27
Begintijd: 12:30:00
Einddatum: 2018-05-27
Eindtijd: 14:45:00
Locatie: de Markeplas
Adres: Roessinkweg
Plaats: Hengelo
Gemeente: Hengelo
Provincie: Gelderland
Land: Nederland

Informatie

- Website organisatie
- Start-tijd: 12.30 uur
- Afstand: Kwart Triathlon
- Deelnemerslijst
- Programma

Deze Triathlon staat in het teken van kwalificatie voor het Europese Kampioenschap die gehouden wordt in juli, locatie Tartu, Estonia.
Zie de kwalificatie-eisen van de NTB.

Wedstrijdverslag

01 juni 2018
Voor de wedstrijd was ik ontzettend zenuwachtig, dat had ik nog niet eerder zo mee gemaakt. Eigenlijk nergens voor nodig want als ik gewoon deed wat ik moest doen, zou ik het doel van vandaag gewoon kunnen halen.

Reis ernaartoe ging voorspoedig en ook een parcoursplaats vlak bij het inschrijfbureau en T2 was makkelijk en dichtbij te vinden. Inschrijven, spullen in orde maken, schoenen in T2 plaatsen en de aankomst verkennen en daarna richting de zwemplas gegaan. Was een paar kilometer fiets en dat was wel lekker om even de rust in het hoofd te brengen.
T1 verder verkent en ingericht en daarna was de briefing bij de zwemvijver.

Strategisch had ik mij al aan de rand van het water geplaatst om met de zwemstart vooraan te staan. Aftellen zou 15 seconden nog zijn, maar na een paar seconden ging de zoemer al. Geen tijd om na te denken of dit een proefstart zou zijn, tenslotte zou de hele bups toch wel in beweging gaan en terugfluiten is dan geen optie meer. Hard van start en na 50 meter zag ik niemand voor mij, uitstekend weg dus. Links naast mij 1 zwemmer en rechts was het leeg, kortom direct in de eigen slag gaan zwemmen en na een 200 meter het tempo omhoog gegooid. 1 zwemmer was mij inmiddels hard gepasseerd, die moest ik laten gaan.
De 2e plek kon ik prima vasthouden en ook als zodanig uit het water geklommen. Wel met een gat naar voren, maar ook met een (minder groot) gat naar achteren.

Fijn altijd om met meer ruimte in de wisselzone te zijn en op die manier aan het fietsen beginnen. Wissel ging uitstekend. Ik wist dit keer dat de elastieken niet zouden breken en heb deze bewust gebruikt om te laten helpen goed in de schoenen te komen. Daarna met de hand weer verwijderen, prima zo.

4 Rondes fietsen en na de eerste 10 kilometer lag ik nog steeds tweede. Dat ging prima zo. Tijd voor een gelletje en van daaruit ging het mis. Nu ben ik gewend om op de fiets gelletjes te nemen, dat hoefde het niet persé te zijn. Wel had ik 2 dingen net wat anders. Namelijk 's ochtends meer energy cake opgegeten dan normaal. Dit omdat het een warme dag (30 graden) zou worden en ik verwachtte meer energie te moeten gaan verbruiken om het doel te kunnen halen. Daarnaast de concentratie elektrolyten in de bidons ook vele malen hoger dan normaal, vanwege de begrote energieproductie.
Ik vermoed nu dat de combinatie van die drie ervoor gezorgd hebben dat de maag van streek ging en ik dus beetje ziekjes op de fiets zat.
Het duurde dan ook niet lang of mijn tempo ging omlaag en kwamen de nodige atleten mij voorbij. Ik kon nog wel als 7e of 8e aan het lopen beginnen, geen vuiltje nog aan de lucht als het gaat om kwalficatie EK.

Het niet voldoende kunnen drinken heeft mij wellicht bij het lopen ook nog extra genekt, want zo slecht heb ik in de laatste 30 jaar nog niet gelopen tijdens een Triathlon. Continue op mezelf moeten inpraten dat ik moest blijven concentreren op het tempo wat ik kon lopen en dat dat voldoende zou moeten zijn, meer moest ik niet willen.

Kortom, prima mentale wedstrijd en ik vind dat ik dat deel goed heb doorstaan.
Officieel moet ik nog te horen krijgen dat kwalificatie ook echt is gelukt, maar de bondscoördinator heeft dit al wel in de mail aangegeven.


Zwemmen


2 Rondes van 500 meter.

Fietsen


4 Rondes van 10,5 kilometer.

Lopen


2 Rondes van 5,0 kilometer.

Reacties

Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste die een reactie achterlaat!

Reactie toevoegen

Titel:

Tekst:




Nieuwsbrief
Geen artikel missen?
Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Het is gratis, je kunt je te allen tijde ervoor afmelden (en weer aanmelden), verschijnt maximaal 1x per week en bevat een selectie van nieuwe of aangepaste artikelen die geschikt genoeg zijn voor de nieuwsbrief.
* E-mail:



Stuur mij de Nieuwsbrief


Advertentie